8. helmikuuta 2015

Kangaskapinan juhlapukukilpailu 2015 - valmis työ!


Kilpailutyön sain valmiiksi jo torstai-iltana, näpsin kuvatkin siinä. Mutta olin saamaton ja sain lähetettyä kuvat vasta hetki sitten kilpailuun. No saamaton ja saamaton, oltiin reissussa. 

Mun asu olisi nyt sitten tässä 


Asukokonaisuuteen kuuluu bolero ja olkaimeton mekko. 

Tästä talosta ei muuten löydy yhtä ehyttä, valkoista seinää, jota vasten voisi kuvia ottaa. Tämä täytyy ottaa huomioon, kun aletaan kunnolla remontoimaan tuota terapiahuonetta. Jos sinne vaikka saisi jotenkin viritettyä jatkossa kuvauspaikkaa näille..

Kangaskapina tarjosi kankaat juhlapukuun ja minä valitsin kankaakseni taftin. Pelkäsin ensin, että tämä olisi semmoista tönkkötaftia, mutta onnekseni tämä oli ohuempaa ja laskeutuu kivasti. Ja käyttäytyi varsin kiltisti myös rypytettäessä. 
Asu on vahvasti lolitavaikutteinen. Niissä asuissa on varsin yleistä tuommoinen helmojen epäsymmetria ja rypytykset. 
Mekossa on piilovetoketju vasemmassa sivusaumassa.
Kaavat piirtelin itse. Mairesta oli kova apu, kun teki välisovituksia. Tosin ihan viimeiset sovitukset tein itseni päällä, jotta asusta tulee varmasti itselle istuva. 

Välillä minulla oli semmoinen tunne, ettei minulla ole hajuakaan, mitä olen tekemässä, kunhan vain ompelin. Välillä tuntui epätoivoiselta, että tämä koskaan valmistuisi. Varsinkin, kun teki tuota alushelmaa ja sen rypytyksiä. Yhteen kerrokseen meni helposti reilu tunti! 

Nyt onkin sitten taas vähän joustavampien kankaiden ja nopeampien ompelutöiden vuoro ;) 


 photo nimmari_zps70c8d014.png

2 kommenttia:

Kiitos kommentistasi!